Kraina Inspiracji Moni

Blog stworzony z miłości do rękodzieła, poprzeplatany moim życiem.

26 maj 2014

Obiecany kotek :]

Obiecałam kotka. No to żeby nie okazać się gołosłowną, to wrzucam opis.
Mam nadzieję, że będzie jasno i przejrzyście :]
Kotek przypomnę wygląda tak :
albo tak:
Można go wykonać zarówno na drutach jak i na szydełku. Dowolną techniką, splotem, ściegiem :] Puśćcie wodzę fantazji :]
Nie będę pisać o parametrach "włóczkowych", bo najlepiej się maskotki robi z tego co się ma pod ręką. Najważniejsze są proporcje.
Robimy dwa prostokąty.
Pierwszy prostokąt na tułów. Oczka dłuższego boku podzielne przez 3. Bok krótszy wysokość 2/3 długości boku pierwszego. (mam nadzieję, że obrazek poniżej wyjaśni niedopowiedzenia)
Drugi prostokąt na głowę. Bok dłuższy taki jak bok krótszy tułowia. Bok krótszy długości połowy boku dłuższego tułowia.
Ostatnią częścią jest ogonek i robimy go jako trapez. Musi być dosyć wysoki. Ja zrobiłam na wysokość dłuższego boku tułowia. Szerokość podstawy tyle ile krótki bok głowy, a góra trapezu to połowa oczek podstawy.
Och zakręcone to ale za chwilę obrazek rozjaśni mam nadzieję wszystko.
Zszywamy:
Tułów- łącząc punkty A zszywamy do rogów. To samo dla punktów B. Wypełnić tułów i zszyć od A do B.
Głowa- złożyć na pół i wymodelować uszy niewidocznym szwem, wypełnić, ściągnąć u nasady i przyszyć do tułowia, wyszyć lub przymocować oczy wąsy i nos.
Ogon- złożyć wzdłuż, zszyć i przyszyć do tułowia.

Obrazek mam nadzieję wszystko rozjaśni. (po kliknięciu jest większy i czytelniejszy)
Schemat i pomysł pochodzi z książki "Przytulanki, zwierzątka, lalki. 60 projektów do wykonania na drutach i szydełkiem." wydawnictwa Weltbild

To by było na tyle :]
Acha! zapomniałabym :/
Dziękuję Justynie z Zmagania z robótkami ręcznymi za edycję i pomoc w doprowadzeniu opisu do czytelności :]
W razie pytań zapraszam. :]
POWODZENIA W DZIERGANIU!!!

3 komentarze:

  1. Fajny ten kociak. Młoda ma teraz szał na maskotki więc jak znajdę chwilkę to jej takiego machnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja miała napad na kotka, a był brak. Wypełniłam go delikatnie i jest idealny do zasypiania :)

      Usuń
  2. Witam,fajny ten kotek ,który pani wykonała i opis też czytelny.Może ma pani jeszcze jakiś inny wzór na inne zwierzątko wykonane na drutach z włóczki,chciałabym zrobić coś innego,koteczka już mam.Dziękuję i proszę o odpis,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony po sobie ślad!
Zapraszam ponownie :)